GroenLinks wil de uitdagingen die voor ons liggen de komende vier jaar aangaan met een sterke vertegenwoordiging in de gemeenteraad én in goede samenwerking met alle partijen die zich oprecht en constructief voor het wel en wee van alle inwoners van Noordwijk, Noordwijkerhout en De Zilk willen inzetten.

Voor gemeenschappelijke belang en constructieve samenwerking

Lijsttrekker Louis Koppel: “Wij kiezen nadrukkelijk niet voor polarisatie, het gemeenschappelijk belang van álle inwoners en de uitdagingen die voor ons liggen zijn daarvoor veel te groot. Met elf partijen is het politieke landschap nogal versnipperd. Voor een goed bestuur en een daadkrachtig beleid zullen constructieve samenwerking en vertrouwen de komende vier jaar hard nodig zijn.

Ons programma vervalt dan ook niet in details en is niet bedoeld als een ‘grabbelton met voor elk wat wils’. Het omvat onze plannen op hoofdlijnen en de essentie van waar wij voor staan. Want tenslotte is de politiek er slechts voor om de kaders, voorwaarden, regels, kansen en – financiële – mogelijkheden te creëren en bewaken. Zodat echte professionals en inwoners zich in onze gemeente over de invulling en de details kunnen buigen.”

Uit goed hout gesneden’

“Een uit het goede hout gesneden kandidatenlijst onderstreept onze ambities,” vervolgt Koppel. “Collega raadslid Cynthia Maan op nummer twee heeft zich de afgelopen jaren onderscheiden met haar deskundigheid en zorgvuldige betrokkenheid. Met Charlotte Meiland uit het Noordwijkerhoutse hebben we op plek drie iemand gevonden die zich krachtig weet te laten gelden met haar inzet voor woningzoekenden in héél Noordwijk. Daarnaast ben ik heel blij dat onze voormalige wethouder en politiek veteraan Marie José Fles zich voor de staart van de lijst als lijstduwer beschikbaar heeft gesteld .”

Deskundig en betrokken

“Naast deze drie vrouwen zijn we trots op een mooie lijst die zich onderscheidt met kandidaten met bestuurlijke ervaring, economische deskundigheid, culturele en sportieve belangstelling, maatschappelijke betrokkenheid en aandacht voor klimaat, milieu en natuur. Met de steun van hun deskundigheid en betrokkenheid gaan we ons de komende vier jaar sterk maken voor een eerlijk, duurzaam en menselijk beleid in Noordwijk, Noordwijkerhout.

Onze standpunten