Je werkt als wetenschapper voor de Technische Universiteit van Delft en houdt je daar bezig met mondiale klimaatvraagstukken. Waarom dan je inzetten op lokaal niveau?
Klimaatverandering is een wereldwijd probleem. Maar de oplossingen zijn juist heel erg lokaal. Door als gemeente in te zetten op schone energie en duurzaam te bouwen bijvoorbeeld. En door mensen te helpen hun huis te isoleren. Ik vind het super belangrijk dat we, als internationaal georiënteerde en innovatieve gemeente aan zee, dat als uitgangspunt nemen.

De afgelopen jaren is het je gelukt om in onze gemeente veel meer aandacht te vragen voor klimaat. Wat wil je de komende jaren bereiken?
Als we onze kinderen een leefbare aarde gunnen, dan betekent dat dat we nu duurzame keuzes moeten maken. Ik zie het als mijn taak in de gemeenteraad om mensen daartoe te bewegen. Door openingen te creëren, te luisteren en met eerlijke argumenten mensen te overtuigen. Zodat iedereen echt betrokken wordt. Om samen de zo noodzakelijke stappen te kunnen zetten waar wij en onze kinderen allemaal baat bij hebben.

Wat kunnen bewoners van Noordwijk van jou verwachten de komende jaren?
Dat ik me met veel energie en toewijding zal blijven inzetten voor een Noordwijk dat de belangrijke keuzes niet uitstelt. Voor een politiek die verantwoordelijkheid neemt en in actie komt. Zodat iedereen kan rekenen op een bestuur dat met eerlijke antwoorden en rechtvaardige oplossingen komt. In een gemeente die kiest voor mensen, voor de natuur, voor duurzaamheid.